Vrijdag 30 augustus fietsdag 17 etappe 16 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 augustus fietsdag 17 etappe 16 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 augustus fietsdag 17 etappe 16

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Elly

30 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

We zijn er, dat hebben we toch maar weer mooi samen gedaan!!!

Na de boodschappen zijn we vanmorgen op tijd vertrokken. Het weer zag er veelbelovend uit, een strakke blauwe lucht. Over een wat drukkere weg zijn we naar Lochovice gereden en verder over geasfalteerde wegen( echt, ze bestaan toch hier) en zeer kleine stadjes naar Revnice. We hebben flink door kunnen fietsen,alle frustraties van slechte wegen weggetrapt. Rond 12 uur hadden we er al 40 km. opzitten , incl. koffie drinken.Geen grote klimmen meer, maar een beetje glooiend. Bij Cernocise moesten we nog over een fiets/ spoorbrug, die over de Berounka gaat. Daarna langs de Moldau naar Praag, met een pontje werden we over gezet. Toen naar het centrum, druk, drukker, drukst!!! Bij het VVV geïnformeerd voor een kamer. Het was nog wel een heel eind fietsen, en helaas maar vrij voor 1 nacht. Na lang zoeken toch een kamer gevonden. Een familie hotel, met meteen vanavond een Tjechische avond. Toch mooi als welkom in Praag. Morgen gaan we de stad uitgebreid bekijken. Vandaag toch nog 74 km en dat brengt het totaal op 1315 km

• 30 Augustus 2013 - 22:53

Helma:

ik vind het steeds toch weer knap wat jullie doen

• 30 Augustus 2013 - 23:32

Judith:

Jeeeeeuuuuuuh gehaald !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dan ook nog op de dag dat de supercupfinale gespeeld wordt in Praag aankomen....Verklaart misschien waarom het hotel vol zat en het zo enorm druk was in het centrum. En dan nu heerlijk een paar mooie dagen doorbrengen in Praag. Even de beentjes weer strekken, beetje lanterfanteren, cultuur snuiven en lekker eten. Dat is wat jullie te wachten stond wanneer het einddoel bereikt was en waar je nu van mag genieten. Veel plezier en groetjes van ons allemaal.

• 30 Augustus 2013 - 23:35

Judith:

En de Duitsers hebben trouwens gewonnen ! Dat je dat ook ff weet.

• 31 Augustus 2013 - 09:38

Lenie:

gerard en elly gefeliciteerd en goed aan gekomen . GENIET MAAR VAN HET MOOJE PRAAG . EN BEDANKT VOOR DE REIS VERSLAGEN EN MOOJE FOTOS . GOEDE REIS TERUG NAAR AARLE . GR .

• 31 Augustus 2013 - 13:39

Maikel:

Aankomen op de dag van de Supercup Bayern-Chelsea! Zal inderdaad wel druk zijn geweest. Felicitaties en nog een paar leuke dagen daar!

• 31 Augustus 2013 - 16:02

Gert En Gabrielle:

In een woord "GEWELDIG"

Gerard en Elly

Beste familie vrienden en kennissen . Fietsen is voor ons iets geweldig. Onze eerste fietstocht was van Passau naar Wenen , tijdens deze tocht kregen wij de smaak te pakken. We besloten het jaar daarop het grootser aan te pakken en we fietsten toen naar zuid Frankrijk naar Ste. Marie La Mer , aan de Middellandse zee . Toen wij daar aankwamen , vonden wij het jammer dat de tocht afgelopen was en de volgende dag zijn we toen daar ook een dagje gaan fietsen. Het jaar daarop fietsten we naar Lourdes en weer een jaar later naar Rome . In het jaar 2009 zijn we naar Santiago De Compostela gefietst , dit was zo bijzonder dat we het in 2011 nog een keer deden. We fietsten wel een andere route zowel in Frankrijk als een gedeelte in Spanje. De eerste keer hebben wij de oude wegen gefietst en de tweede keer gingen we voor de Sint Jacobs route. Onze tocht in 2012 ging weer naar Santiago maar nu vanuit Sevilla via de Zilverroute (Via De La Plata) . Inmiddels zijn we in 2013 aanbeland ,dit jaar weer eens geen camino maar Praag als einddoel .

Actief sinds 07 April 2009