Donderdag 29 augustus fietsdag 16 etappe 15 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu Donderdag 29 augustus fietsdag 16 etappe 15 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 augustus fietsdag 16 etappe 15

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Elly

29 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Eerst de stad in gefietst en rustig wat rondgekeken . Op de markt weer veel gekleurde huizen en een kathedraal, waar een dienst aan de gang was met veel orgel geweld.Daarna zijn we naar de beroemde bierbrouwerij gegaan, geholpen door een vriendelijke Tjech, die ons tot aan de poort bracht! De ingang van de bierbrouwerij is indrukwekkend, Bavaria is er niks bij. De route loopt verder door de buitenwijken van Plzen en bij het uitgaan van de stad, meteen weer een pittige klim met slecht wegdek, later een zandpad. Boven een mooi gezicht op de stad. We volgen route 3 en komen zo via een paar kleine dorpjes in Rokycany, waar er koffie was. Daarna een stuk langs een beek gefietst, die we een paar keer over moesten steken. De bruggetjes waren nieuw maar om er op te komen, lagen er wat stenen en een plank, ook een manier! Door Strascise gegaan en zo in Tene beland, het hoogste punt van dit deel van Tjechie. Over een drukkere weg rolden we zo Horovice binnen. Daar zagen we het eerste Ned. echtpaar, dat ook naar Praag ging, zij gingen naar een camping.In Horovice zijn we gestopt. 61 Km. morgen nog zoiets tot Praag. Het was vandaag lekker zonnig weer.

• 29 Augustus 2013 - 21:00

Lenie:

weer van die mooje panden .dat was maar een smal bruggetje ,nu weet je dat in tsjechie ook vriendelijke mensen wonen .niet aleen duitsers. jullie kleinzoon zijn naam jip wat leuk .wat een avondtuur is dat toch ik houw het maar naar spanje . voor nu wel terusten en morgen gezond weer op .

• 29 Augustus 2013 - 21:31

Gabrielle:

Succes met de laatste etappe naar Praag en geniet van deze mooie stad.
    Groetjes van Gert en Gabrielle

Gerard en Elly

Beste familie vrienden en kennissen . Fietsen is voor ons iets geweldig. Onze eerste fietstocht was van Passau naar Wenen , tijdens deze tocht kregen wij de smaak te pakken. We besloten het jaar daarop het grootser aan te pakken en we fietsten toen naar zuid Frankrijk naar Ste. Marie La Mer , aan de Middellandse zee . Toen wij daar aankwamen , vonden wij het jammer dat de tocht afgelopen was en de volgende dag zijn we toen daar ook een dagje gaan fietsen. Het jaar daarop fietsten we naar Lourdes en weer een jaar later naar Rome . In het jaar 2009 zijn we naar Santiago De Compostela gefietst , dit was zo bijzonder dat we het in 2011 nog een keer deden. We fietsten wel een andere route zowel in Frankrijk als een gedeelte in Spanje. De eerste keer hebben wij de oude wegen gefietst en de tweede keer gingen we voor de Sint Jacobs route. Onze tocht in 2012 ging weer naar Santiago maar nu vanuit Sevilla via de Zilverroute (Via De La Plata) . Inmiddels zijn we in 2013 aanbeland ,dit jaar weer eens geen camino maar Praag als einddoel .

Actief sinds 07 April 2009