Dinsdag 27 augustus etappe 13 fietsdag 14 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 augustus etappe 13 fietsdag 14 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Gerard en Elly Bogaard - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 augustus etappe 13 fietsdag 14

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Elly

27 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Bij vertrek vanmorgen kregen we van de eigenaar van de Konditorei allebei een flesje Snapps mee, voor onderweg of aankomst in Praag. Een mooie geste!! Eerst de dagelijkse boodschappen in Marktredwitz en toen de route weer opgezocht. Via Arzberg en Brand, kwamen we na heel wat klimmen , bij de Tjechische grens. Geen bord en geen welkom, alleen maar een grenspaal.Cheb was de eerste grotere stad , waar we aankwamen. Een gezellig , fleurig plein met huizen in allerlei kleuren. Daarna moesten we route 36 gaan volgen, we kwamen langs zeer armoedige dorpjes , met namen die niet uit te spreken zijn. En het blijft klimmen en dalen hier, we zitten nog steeds in het gebergte . Door een glooiend landschap gingen we tenslotte richting Marianke Lazne, met een klim kwamen we in het centrum. Eerst even zoeken naar een slaapplek , maar die was snel gevonden. Onderweg ook nog wat kronen gepind, is even wennen om zo te betalen. Het lijkt heel wat, maar het is niks. We hebben vandaag heerlijk fietsweer gehad en het totaal was 74 km. Nog een dikke 200 km. dan moeten we in Praag zijn.

• 27 Augustus 2013 - 21:11

Lenie:

wat onvriendelijk van tsjechie helemaal uit holland komen fietsen .en geen welkom bord .maar dat je snapps mee kreeg dat was leuk hij zal gedacht hebben met al dat klimmen en dalen ze zullen het wel nodig hebben maar fijn dat het droog weer was .wel mooie fotos gestuurt een heel mooi pleinen die fietsen tegen di paal aan komen mij bekend voor nu nog 200 km dat is een makkie voor jullie . morgen weer een mooie fietsdag hoe zijn daar de fietspaden ?voor nu lekker slapen .gr . lenie .

• 28 Augustus 2013 - 13:54

Joost:

De grens van Tsjechie al gepasseerd en dus aangekomen in het land van Buurman en Buuurman.
    Als ze jullie zagen zouden ze wel zeggen: A je to (voor elkaar!) Het is vanaf nu dus gedaan met de aardige Duitsers, maar de Tsjecen zijn ook aardig hoor, ze laten het alleen zelden merken en komen daardoor nogal onvriendelijk over.

PS. Hebben ze al belangstellend naar jullie fietsen gekeken?

• 28 Augustus 2013 - 19:47

Gabrielle:

Hier is alles weer erg stil. De kinderen zijn vanochtend weer teruggaan naar Oxford.
    Vanmiddag met de atlas naast me alle verslagen gelezen die ik nog niet gelezen had.
    Leuk om namen te lezen van plaatsen waar we ook geweest zijn, zoals Cheb en Marianske Lazne.
    Veel plezier en hopelijk verder goed fietsweer in Tsjechie.

Gerard en Elly

Beste familie vrienden en kennissen . Fietsen is voor ons iets geweldig. Onze eerste fietstocht was van Passau naar Wenen , tijdens deze tocht kregen wij de smaak te pakken. We besloten het jaar daarop het grootser aan te pakken en we fietsten toen naar zuid Frankrijk naar Ste. Marie La Mer , aan de Middellandse zee . Toen wij daar aankwamen , vonden wij het jammer dat de tocht afgelopen was en de volgende dag zijn we toen daar ook een dagje gaan fietsen. Het jaar daarop fietsten we naar Lourdes en weer een jaar later naar Rome . In het jaar 2009 zijn we naar Santiago De Compostela gefietst , dit was zo bijzonder dat we het in 2011 nog een keer deden. We fietsten wel een andere route zowel in Frankrijk als een gedeelte in Spanje. De eerste keer hebben wij de oude wegen gefietst en de tweede keer gingen we voor de Sint Jacobs route. Onze tocht in 2012 ging weer naar Santiago maar nu vanuit Sevilla via de Zilverroute (Via De La Plata) . Inmiddels zijn we in 2013 aanbeland ,dit jaar weer eens geen camino maar Praag als einddoel .

Actief sinds 07 April 2009